Stadion : "Juventus Arena"




LokacijaStr. Com. di Altessano 131
Flag of Italy.svgTorinoItalija
ArhitektHernando Suarez
Gino Zavanella
Otvoren8. rujna 2011.
VlasnikJuventus F.C.
UpraviteljJuventus F.C.
KorisniciJuventus F.C.
Kapacitet41.000[1]
Teren105 x 68 m

Razvoj



Prvotni Juventusov Stadio Delle Alpi je dovršen 1990. te je iste godine bio domaćin utakmicama Svjetskog nogometnog prvenstva kojem je Italija bila domaćin.[3] Inače je klubski prelazak sa prijašnjeg Stadio Comunale na Delle Alpi bio dosta kontroverzan.[3] To je bilo zato jer je tadašnji novi stadion izgrađen uz velike troškove, relativno je bio manje dostupan te je imao loš pogled zbog atletske staze.[3] Iako je klub imao najveći broj navijača u domovini, posjećenost Delle Alpija je bila veoma mala.[3] Od ukupnog kapaciteta 67.000 gledatelja, stadion je posjećivala samo trećina te brojke.[3] Juventus je kupio Delle Alpi 2003. godine od gradskog vijeća.[4]
2006. počeli su planovi o izgradnji boljeg stadiona[4] a klub se privremeno preselio na Stadio Olimpico kojeg je dijelio sa gradskim rivalomTorinom.[4] Razlog tome bilo je renoviranje Delle Alpija sa kojeg je uklonjena atletska staza.
U studenom 2008. Juventus je predstavio planove o izgradnji novog stadiona na mjestu postojećeg Delle Alpija.[4] Predviđeni troškovi izgradnje stajali bi 100 milijuna eura. Nakon izgradnje, Juventus bi postao prvi talijanski nogometni klub koji je izgradio te posjeduje vlastiti stadion.[4] Predsjednik kluba, Giovanni Cobolli Gigli je novi stadion opisao kao "mjesto velikog ponosa".[4]
Svečana ceremonija otvaranja Juventus Stadiuma je održana 8. rujna 2011.[5] te je domaćin odigrao prijateljsku utakmicu sa engleskim Notts Countyjem. Utakmica je završila rezultatom 1:1 a pogotke su u prvom poluvremenu postigli Luca Toni i Lee Hughes.[6] Nakon toga je Notts County pozvao Juventus na uzvratnu utakmicu 2012. godine kada klub slavio 150. obljetnicu.

Izgradnja [uredi]

Cijeli projekt je dodijeljen domaćoj korporaciji Al Group iz Torina. Arhitekti Juventus Stadiuma su Hernando Suarez i Gino Zavanella a njegovi strukturni inžinjeri Francesco Ossola te Massimo Majowiecki.
Investicija je službeno vrijedna oko 105 milijuna eura ali se pretpostavlja da je uloženo dodatnih 15 milijuna eura zbog dizajnerskih poboljšanja.
U izgradnji stadiona su korištene napredne tehnologije kojima se nastojalo očuvati okoliš i ekološke resurse. Stadion može sam proizvesti potrebnu električnu energiju koristeći solarnu energiju iz fotonaponskih panela.
Juventus Stadium ispunjava uvjete koje diktira protokol iz Kyota, i to:
  • smanjenje stakleničkih plinova,
  • nema rizika od požara,
  • nema onečišćenja zraka,
  • integracija sa daljinskim grijanjem,
  • zadržavanje otpada
  • intenzivna eksploatacija solarne energije kroz solarne uređaje,
  • nema proizvodnje kemijskih ili akustičnih emisija,
  • korištenje kišnice,
  • smanjenje potrebe za navodnjavanjem terena (min. 50%).
Osim novih materijala, korišteni su i oni stari sa Delle Alpija čime su troškovi smanjeni za 2,3 milijuna eura.

Karakteristike [uredi]

Juventus Stadium ima kapacitet od 41.000 gledatelja, uključujući 3.600 premium mjesta.[8][9] Nalazi se svega 7,5 metara od terena što je mnogo bliže nego stari Delle Alpi.[10] Stadion zauzima 34.000 kvadratnih metara, ima 4.000 parking mjesta te je otvoren svaki dan.[8] U sklopu stadiona je izgrađen i muzej o povijesti Juventusa.[8]
Novi stadion je u potpunosti namjenjen svrsi nogometa. Moderan način gradnje je prilagođen gledateljima na tribinama kojima će se pružati odličan doživljaj. U sklopu kompleksa je predviđen veliki komercijalni prostor.
Za ulaz na Juventus Stadium postoji 16 ulaznih vratiju dok se u slučaju požara i sličnih situacija cijeli prostor može isprazniti za četiri minute.
Specifični dizajn tribina u obliku polukruga te visoko kvalitetna osvjetljenost, udobnost i savršeni ugao, gledateljima može pružiti pravi nogometni doživljaj kako u dnevnim, tako i u noćnim utakmicama.

Prava na korištenje imena [uredi]

Juventus je sa marketinškom tvrtkom Sportfive Italia sklopio ugovor vrijedan 75 milijuna eura za "ekskluzivno imenovanje te djelomično promotivna i sponzorska prava za novi stadion". Time je Sportfive dobio pravo da koristi ime stadiona u vlastite marketinške svrhe.